لامپ مهتابی یو شکل که موجب طلاق دو زوج جوان شد

لامپ مهتابی یو شکل در زندگی روزمره ما حضور دارند و در بسیاری از موارد برای ما مفید هستند. آنها به طور کلی به ما اجازه می دهند با چراغ های سقفی و مشعل ها روشن شویم.

اما آنها همچنین می توانند برای هشدار به ما استفاده شوند (چراغ راهنمایی یا چراغ هشدار. هر یک از این لامپ ها از طریق لامپ های خود نور ساطع می کنند. تعداد این لامپ ها حداقل به اندازه کاربردهای لامپ هایی است که روی آنها قرار دارند، بنابراین می خواهیم ببینیم کدام یک هستند. لامپ های مختلفی که می توانید با آنها روبرو شوید، نحوه کار آنها و کاربرد آنها چیست.

این نوع لامپ عملکرد ساده ای دارد: یک رشته تنگستن به هم جوش می خورد و انرژی آزاد شده نور تولید می کند که ما را روشن می کند.
لامپ رشته ای رایج ترین لامپ است. این یک لامپ است که وقتی رشته ای، معمولا تنگستن، رشته ای می شود، نور را تامین می کند. این گرم شدن به لطف اثر ژول انجام می شود.
اثر ژول واکنش حرارتی و آزاد شدن گرمایی است که از مقاومت الکتریکی هنگام عبور جریان الکتریکی از آن حاصل می شود. این نام با اشاره به فیزیکدان انگلیسی جیمز پرسکات ژول که آن را در سال 1840 کشف کرد، داده شد.

تنگستن به عنوان جزئی از رشته استفاده می شود زیرا فلزی است که بالاترین نقطه ذوب را دارد.

نقطه ذوب مربوط به لحظه ای از فشار و دما است که از آن عنصر شیمیایی ذوب می شود، بنابراین از حالت جامد به حالت مایع می رسد.

لامپ

در داخل لامپ یک گاز بی اثر وجود دارد که برای کمک به سوختن آنی فیلامنت در نظر گرفته شده است. فیلامنت در حال سوختن قبل از خنک شدن روی شیشه در جو لامپ بخار می شود. بنابراین فیلامنت مواد را از دست می دهد در حالی که لامپ شیشه ای کدر می شود. با این حال، زمانی فرا می رسد که رشته بسیار شکننده است و در نهایت پاره می شود. سپس لامپ خراب شده و باید تعویض شود.

لامپ های هالوژن
به منظور جبران ناپدید شدن مواد فیلامنت و در نتیجه افزایش طول عمر لامپ ها، لامپ های رشته ای هالوژن پدید آمده اند. هدف این لامپ ها دریافت گاز هالوژنه در زیر شیشه لامپ با فشار کم است.

برای مثال حاوی ید یا برم است. لامپ های رشته ای هالوژن به لطف جوی که دارند به بازسازی رشته کمک می کنند زیرا هنگامی که بخارات تنگستن در گاز هالوژنه تصعید شده و سپس به رشته می پیوندد، به بازسازی آن کمک می کند.

این لامپ های رشته ای هالوژن برای افزایش عمر لامپ در خودرو، به عنوان مثال، یا برای روشنایی عمومی استفاده می شود. این لامپ ها همچنین مدیریت آسان زباله ها را امکان پذیر می کنند زیرا حاوی هیچ عنصر سمی یا خطرناکی نیستند.

علاوه بر این، آنها فورا روشن می شوند و نیازی به زمان گرم کردن ندارند. با این حال، آنها کاملا شکننده هستند و در برابر ضربه و خاموش و روشن کردن مکرر مقاومت نمی کنند. در نهایت، آنها کمی گران تر از لامپ های رشته ای معمولی هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.