کودکی که پارچه مبلی مخمل یزد غذای مورد علاقه اش است

شما در حال تمیز کردن مبل هستید، اما پس از بررسی متوجه می‌شوید که پارچه مبلی مخمل یزد رنگ زرد کمرنگی روی صندلی و کوسن‌های پشتی نشان می‌دهد.

زرد شدن یکنواخت نیست. بلکه از نظر ظاهری لکه دار است. شما به دنبال مشکلات مشابه در قسمت های دیگر مبل هستید، اما نمی توانید مدرکی را در هیچ جای دیگری روی پایه یا قاب پیدا کنید.

شما آنچه را که پیدا کرده اید به مشتری، سرپرست یا کارکنان نظافت خود نشان می دهید، اما آنها نمی دانند چه چیزی ممکن است باعث این مشکل شده باشد. مبل کمی بیش از یک سال عمر کرده است، هرگز تمیز نشده است و فقط گاهی استفاده می شود.

علت این تغییر رنگ چیست؟ آیا دلیلی وجود دارد که کاری بیش از تمیز کردن آن طبق معمول انجام دهیم؟

مبلمان روکش دار مانند مبلمانی که ممکن است در اتاق انتظار، هتل یا لابی پیدا کنید می تواند هم نقطه شروع آتش سوزی باشد و هم منبع قابل توجهی برای سوخت برای آتش سوزی هایی که از جای دیگری در یک مرکز منشا می گیرند.

با این حال، پس از چندین دهه مطالعه، کالیفرنیا تنها ایالتی است که دارای استاندارد اشتعال پذیری برای مبلمان مسکونی و روکش شده مانند این است.

بدون استاندارد فدرال، کالیفرنیا قانون خود را در سال 1975 به تصویب رساند. در غیاب یک استاندارد فدرال، و کالیفرنیا بخش قابل توجهی از تجارت کلی آنها را نمایندگی می کند، بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان تصمیم گرفتند TB 117 را برای کل خطوط خود پیاده سازی کنند.

این تصمیمات تضمین می کند که مبلمان تولید شده با استاندارد جدید در نهایت به سراسر ایالات متحده ارسال می شود.علاوه بر سایر الزامات، TB 117 مشخص کرد که هر ماده پرکننده از نوع پر باید در یک تیک تاک مقاوم در برابر شعله قرار گیرد.

تیک زدن “کیسه” پارچه ای است که مواد پرکننده را در خود نگه می دارد. از آنجایی که تیک تاک پنبه ای «ضد نشتی» قبلاً به طور گسترده در صنعت مبلمان استفاده می شد، استاندارد جدید با استفاده از مواد شیمیایی ضد شعله بر روی این پارچه ها برآورده شد.

(برای ساده‌تر کردن، از اصطلاح «پایین» به معنای هر ماده پرکننده ساخته شده از پر، پر یا ترکیبی از این دو استفاده می‌کنیم.)