فوم پنج سانتی جادویی که در اثر گرما افزایش طول پیدا می کند

فوم پنج سانتی ترموپلاستیک سلولی به دلیل سبکی و مقرون به صرفه بودن، از مواد مهم مهندسی محسوب می شوند.

از سوی دیگر، تولید افزودنی یا چاپ سه بعدی به دلیل مزایایی مانند آزادی طراحی و تولید بدون ابزار، یکی از فناوری‌های نوظهور و در حال رشد تولید است.

امروزه چاپ سه بعدی ترکیبات پلیمری بیشتر به ساخت قطعات جامد محدود شده است.

در این زمینه، یک فن آوری فوم و چاپ ادغام شده می تواند یک جایگزین عالی برای فناوری های تولید فوم مورد استفاده در حال حاضر مانند قالب گیری تزریق فوم معرفی کند.

این مقاله مروری به تلاش‌هایی می‌پردازد که برای شروع این فناوری جدید برای فوم کردن و چاپ همزمان مواد گرمانرم انجام شده است.

این مقاله پس از توضیح مبانی فوم سازی پلیمری و ساخت افزودنی، تلاش های مختلفی را که در جهت تولید ساختارهای چاپی فوم دار انجام شده و در عین حال چالش های آنها را برجسته می کند، طبقه بندی می کند.

این تلاش‌ها به 1) ساختارهای متخلخل معمارانه، 2) فوم‌سازی نحوی، 3) پس از فوم کردن قطعات چاپی، و در نهایت 4) چاپ رشته‌های اشباع با عوامل دمنده دسته‌بندی می‌شوند.

در این میان، آخرین رویکرد، کاربردی ترین مسیر است، اگرچه هنوز به طور کامل مطالعه نشده است.

یک رویکرد بدون رشته که می تواند به عنوان یک استراتژی بالقوه برای باز کردن مشکلات تولید ساختارهای فوم چاپی معرفی شود نیز پیشنهاد شده است.کف کردن ترموپلاستیک ها باعث ایجاد اجزای پایدارتر، سبک تر و ارزان تر برای انواع کالاها و کاربردهای مهندسی می شود.

این در حالی است که سازه های فوم دار به دلیل ورودی مواد کمتر با انقباض کمتر و پایداری ابعادی بهتر مواجه می شوند.

از سوی دیگر، محصولات فوم دار در مقایسه با همتایان جامد خود، دارای خواص مرتبط با وزن، مانند استحکام ضربه ای خاص و چقرمگی هستند.

فوم اسپری انبساطی را می توان برای ساختن کوه ها  البته کوچک استفاده کرد که برای پروژه های مدرسه یا سرگرمی ها، مانند آتشفشان های مدل یا مناظر برای مجموعه های قطار مینیاتوری مناسب است.

کارهای زیادی می توانید با فوم اسپری انجام دهید، ارزش دارد که چند قوطی از آن را در کیت ابزار DIY خود نگه دارید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.