فواید روغن ارده برای پوست | خواص دارویی روغن کنجد مالشی

فواید روغن ارده برای پوست از خواص دارویی انواع روغن کنجد استفاده از آن جهت درمان بیماری های مربوط به پوست و مو می باشد که از طریق مالشی به کار گرفته می شود.

از بهترین نمونه های روغن در بازار روغن کنجد مالشی است که دارای خواص دارویی متنوع می باشد.

از خواص دارویی روغن کنجد مالشی رفع لک های ایجاد شده بر روی پوست است که به دلایل مختلف از جمله آفتاب سوختگی ایجاد می گردد.

همچنین مالش منظم روغن بر روی پوست موجب نرمی و رطوبت پذیری پوست می شود.

ماده اولیه روغن کنجد و ارده، ‌دانه کنجد است کنجد دانه‌ای روغنی است که در رنگ‌های مختلف از جمله قهوه‌ای، سیاه و سفید موجود می‌باشد البته کنجد سفید طعم بهتری دارد و بیشتر استفاده می‌شود.

ارده به کنجد خمیر شده‌ گفته می‌شود. برای تهیه ارده، ابتدا دانه‌های کنجد را پس از جمع‌آوری، خیس می‌کنند تا پوسته سیاه یا قهوه‌ای‌ رنگ و نازک آن به راحتی جدا شود.

سپس دانه‌های سفید رنگ و پوست‌ کنده کنجد را با آسیاب له می‌کنند و خمیر نسبتا شلی به‌دست می‌آورند که به این خمیر، ارده می‌گویند. روغن ارده که گاهی به روغن کنجد ارده نیز معروف است از ارده استخراج می شود.

روغن کنجد و روغن ارده کنجد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند کیفیت روغنی که از ارده استخراج می‌شود، بیشتر از روغنی است که مستقیما از خود کنجد به دست می‌آید و قیمت بالاتری هم دارد.

به نظر برخی کارشناسان طب سنتی، در گذشته روغن مستقیم کنجد بیشتر برای کارهای درمانی و روغن ارده کنجد برای مصرف خوراکی استفاده می‌شده است.

 امروز نیز طرفداران طب سنتی، روغن ارده کنجد را سالم‌تر و مناسب‌تر می‌دانند.

تحقیقات جدید نشان داده خواص روغن ارده کنجد برای سلامت بسیار زیاد است. به علاوه روغن ارده کنجد برای پوست و مو نیز عالی است.

همچنین از این روغن می توان در آشپزی و برای اضافه کردن طعمی فوق العاده به غذا استفاده کرد.

در حالت کلی، روغن حاصل از کنجد حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی نظیر سزامول و سزامولین است که خاصیت ضد سرطانی دارند و به همین دلیل، این روغن یکی از سالم‌ترین روغن‌ خوراکی محسوب می‌شود.فواید روغن ارده برای پوست | خواص دارویی روغن کنجد مالشی

روش روغن گیری از کنجد

در روغن گیری به روش پرس گرم روغن کنجد تا بالای 100 درجه گرم می شود و همین باعث می شود که راندمان تولید بالاتر برود.

اما نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که خواص روغن کنجدی که از این روش به دست می آید به دلیل حرارت بالا کم می شود و در بعضی موارد به طور کلی از بین می رود و جای خود را به مواد مضری می دهند که باعث بروز بیماری هایی مانند مشکلات گوارشی و عروقی و سرطان های کبد و سینه می شود.

روش پرس سرد، بهترین روش روغن گیری از کنجد از نظر حفظ ترکیبات و خواص آن است. در این روش که حرارت خواص روغن کنجد فرابکر خالص و طبیعی را از بین نمی برد محصول نهایی حاوی اسید های چرب ضروری به ویژه امگا 3، آنتی اکسیدان های طبیعی و ویتامین های مختلف است.

از طرفی روغن کنجدی که به روش پرس سرد تهیه می شود عطر، طعم و رنگ طبیعی خود را حفظ می کند.

دمای روغن در این روش نهایتا زیر 40 درجه سانتی گراد است که در بیشتر موارد نیز به 30 درجه هم نمی رسد و همین باعث می شود که ماهیت طبیعی روغن حفظ شود اما راندمان روغن گیری از کنجد در این روش کمتر از پرس گرم می باشد.

 

مهمترین خواص روغن ارده کنجد

از مهم ترین خواص روغن ارده‌ی کنجد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طبیعت ارده کنجد، گرم و تر بوده و برای اصلاح طبع افراد سرد مزاج بسیار مفید است.
  • از فواید ارده کنجد، کاهش کلسترول بد خون است.
  • ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است.
  • به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود.
  • مصرف ارده برای رفع بیماری‌های رحم توصیه می‌شود.
  • ارده نرم کننده سفتی‌ها و ورم‌های سفت داخلی است و دمل‌ها را نیز نرم می‌کند.
  • از فواید ارده کنجد استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌باشد.
  • در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است. مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه به افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL کمک می‌کند.
  • آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در دانه‌ کنجد و فراورده‌های آن مانند ارده، عاملی برای پیشگیری از سرطان در بدن محسوب می‌شود.

فواید روغن ارده کنجد برای پوست

فواید روغن ارده کنجد برای پوست

روغن کنجد یک ماده غذایی با ارزش و دارای خواص منحصر به فرد است. 

از فواید روغن کنجد برای پوست بدن این است که روغن کنجد می تواند به عنوان ضد آفتاب و لایه بردار پوست عمل کند و باعث نرمی و لطافت پوست شود.

روغن کنجد در درمان التهاب و زخم پوست موثر است روغن کنجد همچنین برای درمان بیماری های خاص پوست مانند اگزما و پسوریازیس نیز مفید است.

 

ماساژ با روغن کنجد سلول های آسیب دیده ی پوست بدن و صورت را بهبود می بخشد.

یکی دیگر از ویژگی های هیجان انگیز روغن کنجد این است که سرعت پیری پوست را کم کرده و از ایجاد چین و چروک در پوست صورت جلوگیری می کند.

 روغن کنجد حاوی یک آنتی اکسیدان به نام سزامول است که مانع از ایجاد چین و چروک و منافذ کوچک پوست می شود.

روغن کنجد می‌تواند به لاغر شدن نیز کمک کند. خواص روغن کنجد لاغری به داشتن فیبر و لیگنین بالای آن بازمی‌گردد که می‌تواند باعث لاغری و خصوصاً رفع چربی دور شکم شود.

خرید روغن ارده کنجد اصل

خرید روغن ارده کنجد اصلروغن ارده کنجد اردکان یزد از بهترین روغن ارده کنجد موجود در بازار می‌باشد. به منظور خرید روغن ارده کنجد می‌توان به نمایندگی‌های معتبر فروشنده‌ی این محصول مراجعه نمود همچنین از طریق سایت‌های اینترنتی معتبر نیز می‌توان روغن ارده کنجد اصل را خریداری کرد.

راهنمای استفاده از روغن ارده برای پوست

راهنمای استفاده از روغن ارده برای پوستیکی از ارگان های مهم بدن پوست است که تقریبا 16 درصد از وزن بدن را شامل می شود. پوست نیاز به مراقبت دارد زیرا وظیفه ی مهمی در بدن ایفا می کند، پوست وظیفه دفاع از بدن را دارد و بدن را در مقابل بیماریها محافظت می کند. لایه های تشکیل دهنده پوست:

  • اپیدرم یا لایه روپوست
  • درم یا  لایه میان پوست
  • هیپودرم یا لایه زیرپوستی

فواید روغن ارده برای پوست و راهنمای استفاده از آن

روغن کنجد به روغن همه کاره معروف است و از آن می توان برای پوست در موارد زیر استفاده کرد:

  •  به عنوان ضد آفتاب برای پوست
  • به عنوان مرطوب کننده پوست
  • به عنوان لایه بردار از پوست
  • به عنوان جوان کننده پوست
  • به عنوان ترمیم کننده پوست
  • به عنوان پاک کننده پوست

بهتر است با این سوال که ذهن افراد بسیاری را مشغول کرده شروع کنیم، بسیاری از افراد هستند که میپرسند آیا روغن کنجد پوست را تیره میکند؟؟ در جواب این افراد باید گفت، خیر، اتفاقا یکی از موارد استفاده موضعی روغن کنجد بر روی  پوست خاصیت سفید کنندگی و شفافیت آن می باشد.

یکی دیگر از موارد استفاده روغن کنجد، برای دور چشم هست، این روغن به دلیل اینکه یکی از خواص آن آبرسانی و رفع تیرگی می باشد یکی از بهترین گذینه ها برای دور جشم می باشد.

طریقه مصرف روغن کنجد برای پوست دور چشم:

1- استفاده از پنبه اغشاه به روغن و استفاده بدون افزودن مواد دیگر

2- ساخت ماسک با روغن ارده

*- از خواص روغن کنجد برای مو، می توان به کمک به افزایش رشد مو و جلوگیری از سفید شدن مو اشاره کرد

*- روغن کنجد و کبد چرب؟؟ بله درست است روغن کنجد یکی از درمان کننده های کبد چرب است و برای بیمارانی که کبد چرب دارند بهترین روغن مصرفی محسوب می شود.

 

حراجی روغن ارده

حراجی روغن ارده معمولا هر ساله نمایشگاه هایی توسط شهرداری ها افتتاح می شود که فروشندگان مختلف از شهرهای مختلف به این نمایشگاه ها می آیند و محصولات خود را می فروشند.

یکی از این نمایشگاها، نمایشگاه عرضه محصولات غذایی است. فروشندگان روغن کنجد از سراسر کشور محصولات درجه یک خود را جهت فروش به این نمایشگاه ها می اورند و به قیمت حراجی می فروشند.

در این حراجی روغن ارده، می توان از قیمت های مناسبی برای خرید استفاده کرد.

البته در این حراجی ها باید از سلامت روغن مطمئن شد زیرا بعضی کلاه برداران به بهانه حراجی، روغن غیر بهداشتی و تقلبی را به فروشنده می فروشند. در این صورت است که مضرات روغن کنجد از فواید آن بیشتر می شود.

برای خرید روغن کنجد همواره باید روغن کنجد سنتی را از افراد مطمعن تهیه نمود و یا اگر از نمونه های شرکتی تهیه می کنید به تاریخ انقضاء و علامت استاندارد محصول دقت نمایید.

برترین برند های تولید کننده روغن ارده

برترین برند های تولید کننده روغن اردهبرترین برند های تولید کننده روغن ارده را می توان از روش های مختلف پیدا کرد. با جستجوی کوتاه در اینترنت برندهایی که در کشور معروف هستند در این زمینه را می توان پیدا کرد.

هر ساله این تولید کنندگان توسط ارگان های مربوطه محصولاتشان مورد برسی قرار می گیرد و نشان ها و لوح هایی در زمینه کیفیت دریافت می کنند.

این شرکت ها و تولید کنندگان را می توان از طریق پرسوجو به راحتی پیدا کرد.

در کنار انواع روغن های کارخانه ای که تولید می شود روغن حیوانی گاوی محلی همچنان طرفداران ویژه خود را دارا می باشد.

در استان یزد به دلیل کاشت فراروان کنجد در زمینه تولید روغن کنجد جایگاه ویژهای دارد. شهرستان اردکان با تولید روغن کنجد درجه یک در ایران مشهور است.

البته چون این روغن به صورت سنتی تهیه می شوند برند خاصی ندارند. ولی اگر بتوان فروشنده ی مورد اعتمادی در این شهر پیدا کرد می توان بهترین روغن ارده را با قیمتی مناسب خریداری کرد قیمت روغن ارده اردکان در مقایسه با کیفیت آن مناسب  و اقتصادی می باشد.

تولید روغن ارده در بسته بندی های متنوع

تولید روغن ارده در بسته بندی های متنوعتولید کننده های روغن ارده برای افزایش فروش، روغن را در بسته بندی های متنوع قرار می‌دهند. از این طریق مشتریان گوناگون با سلیقه‌های گوناگون را جذب می‌کنند.

بسته بندی‌های چند گرمی کوچک برای استفاده تک نفره، بسته بندی‌های متوسط برای مصرف خانوار، بسته بندی در دبه های 4 لیتری، بسته بندی در دبه 20 لیتری، از انواع بسته بندی هایی هستند که در بازار دیده می‌شود.

فروشندگان روغن ارده در کشور

فروشندگان روغن ارده در کشورفروشندگان روغن کنجد در کشور بسیار هستند ولی قطب تولید روغن ارده استان یزد و شهر اردکان می‌باشد. فروشندگان روغن ارده با استفاده از دستگاه روغن گیری به فروش روغن ارده مشغول هستند. این افراد کنجد خود را به صورت عمده خریداری می‌کنند و به روش‌های مختلف به این کار مشغول‌اند.

بعضی فروشندگان که به صورت حرفه‌ای تر فعالیت می‌کنند کارخانجات و تولید کنندگان بزرگ هستند که روغن تولیدی آنها با مارک‌های مختلف در بازار موجود می‌باشد.

معمولا روغن های مارک دار از روغن‌هایی که به روش سنتی تهیه می‌شوند ارزان‌تر تمام می‌شود.