روغن کنجد تغذیه ای سالم برای مو

آیا به دنبال تغذیه طبیعی پوست و موهای خود هستید؟ حالا به روغن کنجد بپردازید!

خانم ها، آیا انواع مواد شیمیایی روی پوست و موی شما آسیب می زند؟ نگران نباشید، روغن کنجد تمام چیزی است که برای رفع آسیب لازم دارید!
زمستان فرا رسیده است و این بدان معناست که پوست خشک و ریزش بیش از حد مو نسبتاً رایج است! البته، ما در نهایت به سالن می رویم، اما در مورد رفتن به طبیعت چطور؟ بله، یک محلول بدون مواد شیمیایی مانند روغن کنجد واقعا می تواند به شما کمک کند!

روغن کنجد که با استفاده از دانه‌های کنجد خام و فشرده ساخته می‌شود، برای مصارف آشپزی، دارویی و آرایشی شناخته شده است. اما مهمتر از همه، همیشه به عنوان یک “روغن شگفت انگیز” برای نگرانی های پوست و مو در نظر گرفته شده است. بنابراین، بیایید همه چیز را در مورد نحوه استفاده از روغن کنجد سنتی دریابیم!

اما قبل از آن، اجازه دهید کمی بیشتر در مورد دانه کنجد بدانیم.

روغن زیتون سابروسو

دانه کنجد چگونه مفید است؟
دکتر متخصص پوست و زیبایی می گوید: روغن کنجد از دانه های کنجد سفید و سیاه استخراج می شود. این گیاه دارای ترکیبات آلی، مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و ویتامین هایی مانند E، B کمپلکس D است. همچنین سرشار از اجزای شفابخش، روی و پروتئین است که به ارتقای سلامت مو و پوست کمک می کند.

دکتر رعنا موارد استفاده از کنجد را توضیح می دهد:

می توانید از روغن کنجد کانولا برای موهای سالم به روش های زیر استفاده کنید:
1. پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید:
از روغن کنجد برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید، زیرا موهای شما را به بهترین شکل ممکن تغذیه می کند.

روغن کنجد
روغن کنجد را به طور منظم برای موهای سالم ماساژ دهید.
2. از روغن کنجد با روغن بادام استفاده کنید:
روغن بادام حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E است که به حالت بخشیدن به موهای شما کمک می کند. همچنین برای کاهش استرس اکسیداتیو در پوست سر مفید است که به نوبه خود رشد مو را افزایش می دهد.

این چیزی است که باید انجام دهید:

ظرفی بردارید و 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام بریزید.
این مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید. بگذارید مدتی بماند و خوب ماساژ دهید. سپس از یک حوله داغ برای پوشاندن سر خود استفاده کنید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند.
موهای خود را با استفاده از یک شامپوی ملایم بشویید.
3. از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید:
قبل از استفاده از هر ماسک مو، روغن کنجد را اضافه کنید. آن را به خوبی روی پوست سر و موها ماساژ دهید تا نتایج عالی را ببینید.

4. پک موی ساخته شده از روغن کنجد و آلوئه ورا:
آلوئه ورا خواصی مشابه کنجد دارد و هر دوی آنها برای محافظت در برابر نور خورشید به خوبی عمل می کنند. بنابراین، این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید تا از اثر یک سپر محافظ در برابر آسیب های خورشید لذت ببرید.

در اینجا نحوه درست کردن این پک مو آمده است:

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و روغن کنجد را بردارید. مخلوط را چند دقیقه حرارت داده و کناری بگذارید تا خنک شود. آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و بعد از 30 تا 45 دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید.
روغن کنجد می تواند برای پوست شما نیز معجزه کند. به این صورت است:
1. از آن به عنوان یک مرطوب کننده خانگی استفاده کنید:
صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. چند قطره روغن کنجد ایرانی را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. این را به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست شبانه خود برای داشتن پوستی سالم دنبال کنید.

2. کرم های شب را با روغن کنجد جایگزین کنید:
به جای استفاده از کرم های شب برای اهداف ضد پیری، بهتر است از روغن کنجد طبیعی استفاده کنید. استفاده از مواد شیمیایی کمتر روی پوست به شما درخشندگی طبیعی می دهد.

روغن زیتون رویال اصلی

روغن کنجد
به جای استفاده از کرم شب، اجازه دهید روغن کنجد برای پوست شما جادو کند.
در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:

از این روغن مخلوط با یک قطره اسانس اسطوخودوس استفاده کنید. این روغن را با حرکات دایره ای به طور کامل روی پوست ماساژ دهید تا گردش خون افزایش یابد.
3. از آن به عنوان پاک کننده استفاده کنید:
برای افرادی که پوست چرب دارند، از روغن کنجد به عنوان پاک کننده استفاده کنید تا از شر هر ذره کثیفی و چربی اضافی پوست خلاص شوید.

روش:

آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت مالیده و با یک پاک کننده ملایم بشویید.

4. می توانید از آن به عنوان محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید –
دختران، برای جلوگیری از استفاده از ضد آفتاب های حاوی مواد شیمیایی، می توانید از روغن کنجد برای تعطیلات ساحلی و ایستگاه های تپه استفاده کنید.

روش:

قبل از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، یک لایه نازک روغن زیتون کنجد را روی پوست بمالید. روغن کنجد را با چند قطره اسانس هسته هویج مخلوط کنید زیرا دارای بالاترین SPF است. کافی است پس از تمیز کردن کامل پوست، آن را روی پوست بمالید.
با روغن کنجد طبیعی شوید!