روغن کنجد برای مو

روغن کنجد یک گزینه محبوب برای درمان شوره سر است که اغلب برای پاکسازی پوست سر از قارچ ها و باکتری های مضر استفاده می شود. روغن کنجد همچنین دارای خواص انسدادی است که به بستن منافذ پوست سر شما کمک می کند و به رطوبت رسانی کمک می کند.

کنجد ممکن است به عنوان یک عنصر روزمره خانه و آشپزخانه شما به نظر برسد. اما چند زن می دانند که این کار برای موهای شما معجزه می کند؟

آیا روغن کنجد برای مو مفید است؟
البته که هست! روغن کنجد یک گزینه محبوب برای درمان شوره سر است که اغلب برای پاکسازی پوست سر از قارچ ها و باکتری های مضر استفاده می شود. روغن کنجد همچنین دارای خواص انسدادی است که به بستن منافذ پوست سر شما کمک می کند و به رطوبت رسانی کمک می کند. با استفاده صحیح از روغن کنجد عمده می توان خشکی، خارش و التهاب پوست سر را درمان کرد. تحقیقات نشان می دهد که روغن دانه کنجد در درمان های مختلف آیورودا برای ریزش مو استفاده شده است.

 

طرز تهیه روغن کنجد
می‌توانید هنگام تهیه آن در خانه، فواید روغن کنجد ایرانی  را برای موها به دست آورید.

۲ تا ۳ فنجان کنجد را در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط ​​برشته کنید. وقتی قهوه ای طلایی شد آن را با هر روغنی که دوست دارید مخلوط کنید. حتی می توانید آن را با آب گرم مخلوط کنید تا خمیر خوبی به دست آید.

خمیر مایع را داخل یک پارچه پنیر بریزید و بگذارید کمی بماند. هنگامی که آب ته نشین شد، می توانید آثاری از روغن روی آن پیدا کنید. آن را فریز کنید تا روغن آن از آب جدا شود زیرا روغن کنجد سبک تر از روغن دیگری است که استفاده کرده اید.

همچنین بخوانید : فواید روغن قهوه و نحوه استفاده از آن

فواید روغن کنجد برای مو
رشد مو را تقویت می کند: دو آنتی اکسیدان سزامول و سزامول موجود در دانه کنجد تاثیر قدرتمندی بر سلامت فرد دارند. می‌توانید فواید دانه‌های کنجد را برای مو استخراج کنید، در حالی که به آرامی پوست سر و انتهای مو را ماساژ دهید.
از شوره سر جلوگیری می کند: خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی روغن کاشت برای مو، پوست سر را سالم و تمیز نگه می دارد. علاوه بر این، پوست سر تمیز به مبارزه با احساس خارش کمک می کند.
سفیدی زودرس را متوقف می کند: ویژگی تیره شدن موها به موهای شما کمک می کند رنگ طبیعی مو را حفظ کند و در نتیجه از سفید شدن زودرس جلوگیری می کند. برای فواید بهتر روغن کنجد برای مو، موهای خود را مرتباً ماساژ دهید.

نحوه استفاده از روغن کنجد برای مو
به عنوان یک جاذب عالی، از روغن کنجد با اسانس های مختلف یا روغن های درمانی برای استخراج فواید روغن کنجد برای مو استفاده کنید.

در حالی که موها را با روغن چریش یا روغن بادام ترکیب می کنید، به آرامی موها را ماساژ دهید. آن را با روغن نارگیل استفاده کنید زیرا تغذیه و حالت دهنده بهتر مو را فراهم می کند. مقدار مساوی از روغن نارگیل و روغن کنجد را با هم ترکیب کرده و موهای خود را ماساژ دهید.

بگذارید 30 تا 40 دقیقه روی پوست بماند و با یک شوینده ملایم یا شامپو بشویید.

نحوه استفاده از روغن کنجد و روغن زیتون برای موهای پرپشت تر
روغن کنجد را گرم کنید و به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید.
تمام تارهای موی خود را با آن بپوشانید.
موهای خود را با یک حوله گرم یا کلاه دوش بپوشانید.
اجازه دهید ماسک روغن حداقل 1 ساعت بماند تا حالت دهنده عمیق شود.
با شامپو و نرم کننده ملایم بشویید.
دستور العمل ماسک مو
از کنجد سیاه برای مو (به عنوان روغن) با ماسک موی عمومی استفاده کنید
چند قطره را با ماست استفاده کنید
از روغن کنجد با سایر روغن های مغذی مانند روغن آرگان، روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده کنید.
دانه کنجد حاوی ویتامین E، B کمپلکس و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، کلسیم و فسفر است که به موها استحکام می بخشد.