خريد بهترين روغن کنجد ارگانيک

بهترین روغن کنجد روغنی است که در تولید آن هیچ گونه مواد شیمیایی به کار نرفته باشد و به صورت ارگانیک تهیه شود. این نوع روغن در روش روغن گیری از کنجد به روش پرس سرد به دست می آید. چرا که در این روش از هیچ فرایند حرارتی و گرمایی استفاده نمی گردد، ولی زمان نگهداری این روغن باید بسیار کوتاه باشد یعنی به سرعت مصرف شود تا فاسد نگردد. خرید این روغن را برای پخت و پز و سرخ کردن و سالاد مخصوصا به بیماران قلبی و کهن سالان توصیه می کنیم. یکی از نکاتی که در مورد روغن کنجد ارگانیک بسیار حائز اهمیت است نوع کنجد مصرفی آن است، اهمیت این مورد بیشتر در مورد اقلیم کشت کنجد و نوع کود مصرفی برای رشد کنجد مورد توجه است.

اما سوال اینجاست که آیا روغن هایی که با دستگاههای رایج در بازار و با شعار روغن گیری در حضور مشتری فراوری می شود هم ارگانیک محسوب می شود یا خیر؟

پاسخ ما به این سوال با قاطعیت خیر است. زیرا دانه کنجد پس از برداشت بلافاصله آماده روغن گیری نیست و باید مراحل منظم و زیادی روی آن صورت گیرد تا آماده برای روغن گیری شود. بوجار شدن، پوست گیری شدن و شسته شدن از جمله این موارد است. این موارد هیچ کدام در این مراکز روغن گیری انجام نمی شود و این روغن کنجد ها عموماً کدر هستند و پس از مدتی شاهد ته نشین شدن ذرات معلق در آنها هستیم، این ذرات معلق در خوشبینانه ترین حالت ممکن همان خاک حاصل از شسته نشدن کنجد است. پس توجه داشته باشیم اینگونه روغن کنجد ها به هیچ عنوان روغن کنجد ارگانیک نمی باشند.