حکایت نخود سبز زشک که موجب ازدواج دو زوج جوان در گنبد شد

نخود و هویج غذای بسیار خوبی برای روزه داران هستند، زیرا فیبر و پروتئین بدن او را تامین می کنند که به او کمک می کند احساس سیری کند.

نخود سبز زشک بخشی از خانواده حبوبات است که شامل عدس، نخود، لوبیا و لوبیا چشم بلبلی است. انواع مختلفی از نخود فرنگی موجود است، مانند نخود زرد، نخود سیاه چشم و نخود بنفش، با این حال نخود سبز بیشترین مصرف را دارد.

پروتئین نخود فرنگی برای ساختن ماهیچه ها و همچنین سلول های شما مورد نیاز است. فیبر رژیمی حاصل از نخود و هویج با ترویج حرکت مواد زائد از طریق روده و بهبود توده مدفوع، سیستم گوارشی سالمی را حفظ می کند که به جلوگیری از یبوست کمک می کند. یبوست مشکل بسیاری از روزه داران در ماه رمضان است.

همچنین فیبر غذایی با کاهش سرعت جذب غذا در طول هضم به کاهش سطح کلسترول و کاهش افزایش قند خون کمک می کند.

برای بهره مندی از بهترین فواید نخود و هویج به شما توصیه می کنیم آن ها را به صورت آب پز میل کنید و همچنین در غذاهای برنجی که به آن اضافه می شود، جوشاندن آنها توصیه می شود نه سرخ کردنی. سرخ کردن نخود و هویج باعث جذب روغن و افزایش چربی و کالری آنها می شود.

نخود

می توانید نخود و هویج را به سوپ اضافه کنید. همچنین می توانید هویج را چوبی خرد کرده و به عنوان میان وعده میل کنید.

می توانید سالاد نخود و هویج را با ذرت، لوبیا سبز و سیب زمینی درست کنید، اما سس مایونز اضافه نکنید. یا می توانید یک سس سبک بر پایه روغن زیتون اضافه کنید.

اگر اصرار دارید به سالاد نخود و هویج خود سس مایونز اضافه کنید، مقدار بسیار کمی اضافه کنید و از سس مایونز سبک استفاده کنید.

فواید نخود سبز برای بیماری قلبی:
نخود سبز حاوی مواد مغذی است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند، مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم، که به رژیم غذایی غنی از عناصر قبلی کمک می کند تا فشار خون را در بدن تنظیم کرده و از افزایش بیماری قلبی جلوگیری کند.
حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از احتمال لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند و آسیب به سلول های قلب را کاهش می دهد.
آسیب نخود سبز به سلامت انسان:
اگرچه نخود سبز فواید زیادی دارد که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، اما نخود سبز حاوی برخی از مضرات است که درصد بالایی از برخی مواد مؤثر بر دستگاه گوارش وجود دارد، از جمله:
اسید لکتینیک که باعث نفخ یا گازهای داخل شکم می شود که مانع از جذب مواد مغذی می شود.
اسید فیتیک که از جذب برخی از مواد معدنی مهم برای بدن مانند روی، منیزیم، آهن و کلسیم جلوگیری می کند.
نحوه کاهش آسیب نخود سبز:
نخود سبز باید خوب پخته شود و خام مصرف نشود
نخود سبز باید به مقدار متوسط ​​مصرف شود و در خوردن آن زیاده روی نشود تا باعث نفخ معده نشود.
نخود سبز چگونه انتخاب می شود؟
هنگام خرید نخود سبز باید تازه با غلاف های سفت و صاف باشد
باید سبز متوسط ​​باشد.