با خوردن قهوه ژاو روز به روز قوی تر شوید

با خوردن قهوه ژاو خبر خوب برای مصرف کنندگان قهوه این است که مطالعات اخیر به طور مداوم مصرف قهوه را با خطر کمتر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی (CVD)، بیماری عروق کرونر قلب و سکته مرتبط می دانند.

در یک مطالعه در سال 2020 در ژاپن، افزایش مصرف قهوه با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل در مردان و زنان مرتبط بود. مرگ و میر ناشی از سکته مغزی فقط در مردان کاهش یافت، در حالی که مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی تنها در زنان کاهش یافت.

مطالعه دیگری در سال 2020 با استفاده از داده‌های مطالعه زنان و سرطان نروژی نتایج مشابهی داشت، با مصرف قهوه 4 تا 6 فنجان در روز در مقایسه با مصرف قهوه کمتر از 1 فنجان در روز با 21٪ کمتر خطر مرگ ناشی از CVD مرتبط بود.

قهوه

مصرف متوسط ​​قهوه نیز با کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است. در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، افرادی که به طور متوسط ​​4 فنجان در روز می‌نوشیدند، 11 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی بودند. مصرف بیش از 10 فنجان در روز منجر به بازگشت به سطح خطر اولیه شد (موستوفسکی و همکاران 2012).

در کشوری که قهوه برای اولین بار به صورت تجاری کشت شد، قهوه هنوز به روشی قدیمی و قرن‌ها اثبات شده کشت می‌شود. در باغ‌های کوچک و پلکانی مزارع خانوادگی، تقریباً همیشه می‌توانید چند درخت قهوه پیدا کنید. 

از آنجایی که آب در این سرزمین خشک کمیاب است، دانه‌های قهوه‌ای که در اینجا رشد می‌کنند کوچک‌تر و از نظر اندازه و شکل نامنظم‌تر هستند. کمبود آب همچنین به این معنی است که گیلاس قهوه پس از برداشتنتیجه این است که قهوه یمن طعمی متمایز دارد که عمیق، غنی و شبیه به هیچ چیز دیگری نیست.

در زمان های قدیم، زمانی که قهوه از بندر معروف موکا یمن به مقاصدی در سراسر جهان حمل می شد، کلمه موکا مترادف با قهوه عربی شد. هلندی‌ها قهوه عربی را با قهوه‌ای که در جزیره جاوه رشد می‌کردند ترکیب کردند تا اولین ترکیب قهوه – و ترکیبی که امروزه هنوز هم مشهور است – موکا جاوا را بسازند.