این 7 فایده روغن کنجد موهای رویاهایتان را به شما می دهد

استفاده از روغن کنجد برای مو می تواند طبیعتی خنک کننده داشته باشد و به درمان مشکلات مختلف مو کمک کند. بنابراین، اگر به دنبال دستیابی به درخت رویاهای خود هستید، به دنبال این روغن شگفت انگیز نباشید!

مقابله با مشکلات مو بازی کودکانه نیست، به خصوص زمانی که در محیطی آلوده زندگی می کنید. به این دلیل که می تواند منجر به مشکلات بیشتری از جمله ریزش مو، شوره سر و سفیدی زودرس شود. اگر همیشه تارهای مو را روی دست‌ها، شانه‌ها و لباس‌هایتان می‌بینید، نشانه آن است که موهایتان با صدای بلند برای کمک گریه می‌کنند.

اما مثل همیشه، این مشکلات راه حلی دارند. اول از همه، از مواد شیمیایی اجتناب کنید زیرا می تواند سرعت آسیب مو را تسریع کند. در عوض، به دنبال یک ماده طبیعی برای رفع نگرانی های موهایتان باشید. و برای این کار، می توانید از روغن کنجد اتکا کمک بگیرید، روغنی که به طور رایج برای رشد مو و حفظ سلامت پوست سر استفاده می شود.

 

روغن کنجد از دانه‌های کنجد گرفته می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین روغن‌های مورد استفاده بشر است. این روغن با آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا و ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، پروتئین و غیره غنی شده است. علاوه بر این، این روغن دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که می تواند چندین مشکل مو را درمان کند.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به فواید استفاده از روغن کنجد برای سلامت مو نگاه کنیم:

1. رشد مو را تقویت می کند
روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه مانند امگا 3 و امگا 6 است و درک این نکته مهم است که کمبود اسیدهای چرب اغلب منجر به ریزش مو می شود. ماساژ موهایتان با روغن کنجد گردش خون را بهبود می بخشد، به این معنی که موهای شما در کمترین زمان دوباره رشد می کنند.

2. با شوره سر مبارزه می کند
اگر از شوره سر و خارش پوست سر رنج می برید، روغن کنجد عقاب تونیکی است که قطعا برای شما مفید خواهد بود. روغن کنجد دارای خواص ضد باکتریایی است که با جلوگیری از بروز شوره سر و سایر مشکلات مو از عفونت های قارچی و باکتریایی جلوگیری می کند.

3. با خشکی پوست سر و آسیب مو مبارزه می کند
گاهی اوقات، شوره سر نیز می تواند به دلیل خشکی شدید ایجاد شود، اما روغن کنجد می تواند آن را نیز درمان کند! به فولیکول های مو نفوذ می کند و آسیب های ناشی از گرمای شدید را التیام می بخشد. بنابراین از شکنندگی و شکننده شدن موها جلوگیری می کند.

روغن کنجد برای مو
برای داشتن موهای بلندتر و سالم‌تر، روغن کنجد یا کاشت را انتخاب کنید.
4. از سفیدی زودرس جلوگیری می کند
روغن کنجد دارای خواص تیره کننده مو است که می تواند از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کند. با این حال، خواص آنتی اکسیدانی نیز ممکن است به مقابله با این مشکل کمک کند. بنابراین، مطمئن شوید که به طور منظم از روغن کنجد استفاده می کنید تا رنگ طبیعی موهای خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

5. شپش سر را دور نگه می دارد
خواص مغذی و حالت دهنده روغن کنجد سنتی، پوست سر را تغذیه می کند و می تواند با مرطوب نگه داشتن پوست یا پوست سر، شپش سر را درمان کند.

6. از اشعه های مضر UV محافظت می کند
قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به پوست سر و مو آسیب برساند، اما نشان داده شده است که روغن کنجد از پوست سر و مو محافظت می کند. سدی ایجاد می کند که به طور طبیعی آسیب احتمالی مو را که می تواند در طول قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید رخ دهد، مسدود می کند.

7. به عنوان خنک کننده عمل می کند
روغن کنجد خاصیت تسکین دهنده دارد و به همین دلیل به عنوان خنک کننده عمل می کند. گرما می تواند رطوبت مو را بمکد و به فولیکول های ما آسیب برساند، اما روغن کنجد به حفظ رطوبت کمک می کند.

پس خانم ها، روغن کنجد را برای مو امتحان کنید و موهایتان را سالم نگه دارید!